Annas händelser

Lusse lella..

Publicerad 2010-12-21 11:33:42 i ,

Ja veckan har varit full av sång, flytt och jobb. I måndags var jag ju med i två Luciatåg, ett med Siri i Göteborg och så i Onsala kyrka.Vi var riktigt proffsiga på Ramöll, det är där bilderna är tagna också. Den bästa låten vi sjöng var helt klart "Viskar en bön" av Peter Jöback, ett riktigt snyggt arr! Båda gångerna flöt på bra och det var kul att få uppträda igen! 
I veckan som varit har jag jobbat en hel del kvällar, det har varit helt livsfarligt! Det är ju så hiimla halt! En kväll ramlade jag tre gånger! Slog mig riktigt rejält ena gången, som tur var var vi två stycken just den gången. Annars är man ju helt ensam när det är mörkt... En av kvällarna körde en kolega fast i en isbacke, dit inte ens plog, salt eller grusbil åker dit ska ju vi ändå... jag åkte iaf dit med grus och vi försökte på alla möjliga sätt men till slut var vi tvugna att lämna bilen.. dessutom hade min kolega ramlat och slagit i huvudet, trots våra hemtjänst broddar. Men vi fick oss några goda skratt åt det efteråt och kom på en ny slogan för vårt arbete: Onsala hemtjänst-vi dör för våra brukare! Det börjar faktiskt kännas lite vemodigt att jag snart ska lämna alla. Alla mina härliga tanter, gubbar och arbetskamrater. Det är så otroligt givande det här arbetet!

Pappa har flyttat in i lägenheten i söderstaden den här veckan också, en trevlig trea! var där och hjälpte honom i torsdags och fredags. Hoppas han får ordning allt innan jul så han kan ta det lite lugnt också!

I söndags sjöng jag och julkören in julen i onsala kyrka, mycket folk var där och tittade på spektaklet. Mina gamla lärare Tom och Christoffer var med i kompet! En bra konsert som jag hoppas gav många julstämmning!

Ett välstämt Luciatåg på Ramböll!



Kommentarer

Postat av: Siri

Publicerad 2011-01-11 11:49:36

Välstämt va ordet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela