Annas händelser

The End

Publicerad 2011-06-26 14:05:05 i ,

Sitter nu ensam i lägenheten och ska snart bege mig till bussen mot Madrid. Tänker ; var tog mina 6 månader vägen? Har tagit farväl av alla inklusive Martina, i morgon när jag vaknar bor vi inte längre tillsammans, känns konstigt och sorgligt även om jag inte förstår det nu. Väskan är packad, nu börjar en ny resa- för det känns faktiskt så.

Sydkusten baby!

Publicerad 2011-06-26 11:24:11 i ,

Det har hänt så mycket men ska försöka göra en uppdatering innan jag beger mig till Madrid i morgon för att sedan flyga hem på fredag... börjar med ett inlägg jag skrev när jag kom hem från Andalucia!

I tisdags flög jag till Malaga. Därifrån tog jag bussen till Marbella, mkt turister och jag hörde svenska på gatorna, underbar strand dock. Nästa dag bar det av till Gibraltar där jag mötte min kära vän Anna från London. Vi upplevde den konstiga engelska kolonin och var uppe på berget för en fantastisk vy och lite apande. Drog vidare till Cadiz för sitesing och playa! Tog en båttur till Santa la cruz och gick runt i fiskebyn och åt en härlig lunch! På kvällen bar det vidare till Sevilla och två nätter på ett väldigt nice hostal, pool och fullproppat med amerikanska backpackare. Vi såg stan och gick på riktig flamenco show!
I söndags var resandet över för Anna men jag begav mig till underbart vackra Cordoba! vilken stad! såg även mitt livs bästa hästuppvisning på kvällen. Efter det blev det två nätter I Sevilla för att flyga tillbaka till lite svalare temperaturer i Zaragoza i dag på morgonen. Har varit en väldigt intensiv och varm vecka men är så nöjd och glad att jag till slut gjorde den här resan! Anna och jag hade värkligen superkul ihop och nu är jag inte alls rädd för att resa ensam längre, har mött så mycket härliga människor!

I Gibraltar träffade jag Anna, Marocko skymtar i bakgrunden.

Api api

Cadiz!

PÅ marknad i fiskebyn

Flamenco i Sevilla

Hästshow i Cordoba

Pl. España Seville

Träffade härliga människor när jag var på äventyr!

Värmen här kommer jag!

Publicerad 2011-06-13 22:58:01 i ,

Idag firar jag och Daniel 2 år, vilken grej va?! Synd att vi inte kan vara tillsammans men det får bli fira av när jag kommer hem! Han är underbar och jag älskar honom så!
Idag tog jag avsked av mina fina tjejer här i Zaragoza.. har inte fattat det än att vi inte kommer ses på ett tag.. men förhoppningsvis blir det inte alltför länge tills nästa gång!
I morgon ska jag ut på resande fot igen! Om det blir som planerat blir det Malaga-Marbella-Gibraltar- Cadiz- Sevilla och Cordoba! Spännande värre! Lovar att försöka uppdatera med massor av bilder när jag är tillbaka... resandet kommer bli rätt tufft tror jag då de har dryga 40 grader där nere och jag dragit på mig en förkylning.. men men återstår att se! Hörs snart och ses (faktiskt) snart!

Allt på samma gång!

Publicerad 2011-06-09 17:42:29 i ,

Fullspäckad vecka säger jag bara! Jag vet att jag vart dålig på att uppdatera men det är full rulle nu ska ni veta. Avsked, slutprov i spanska och göra allt man inte hunnit göra med de som ska åka och avslutningsfestival på lördag. Dessutom har jag bokat flygbiljetter till söder! Planen är att träffa min vän Anna Fison i Cadiz och sedan fortsätta till Sevilla och Cordoba! Jag åker på tisdag;) Mycket som ska planneras innan dess! Helgen var också full av aktiviteter, främst med jobbet då vi var på dagsutflykt både fredag och söndag.

Har hunnit med mycket på förmiddagarna denna veckan, en aktivitet varje dag.. i tisdags var det shopping. Lena och Cindy värmde upp utanför Primark!

Idag efter sista delen av slutprovet firade vi med glass och kaffe på en härlig uteservering. Mer fiesta blir det ikväll och på lördag!