Annas händelser

softat

Publicerad 2010-11-29 16:10:57 i ,

mm dagen har varit soft! sov tills jag vaknade, tog en powerwalk i solskenet vid havet, åt mumsig frukost! Har tagit det lugnt hela dagen, plockat ut lite bilder som jag tänkte framkalla och ta med mig till Spanien å sätta upp på mitt rum där:) Har fixat lite länkar här på bloggen också som jag tycker ni borde spana in, det är nämligen andra spännande bloggar av lite olika sort av vänner till mig, så check them out! Nu ska jag och syrran till stallet och rida en härlig uteritt i snön. Har hittat en skojtävling som jag blev lite sugen att vara med på i dag: tomtetölt på klevsvik, vi får se om det blir något med det;) I kväll ska jag till broder brorsan brosch Anton å kolla lite "ung och bortskämd", take care!

Bild från Club Ponde!

Överasknings helg för pojkvänner av flickvänner!

Publicerad 2010-11-28 22:37:25 i ,

I helgen bar det av till Stockholm igen! Herre gud, har ju varit mer där den senaste månaden än i götet-skärpning Anna! Nej men Stockholm är faktiskt helt okej, jag gillar deras utvecklade kollektiv trafik, den ska dom verkligen ha cred för!
Jag och Anna har plannerat den här helgen ganska länge, en överaksningshelg där vi skulle se musikalen "We will rock you", bo på hotell och ha det allmänt mysigt med våra pojkar. En sån där riktig par helg med andra ord. Jag tycker verkligen det är lyxigt att bo på hotell, någon som bäddar, hänger upp rena handdukar och städar utan att man behöver röra ett finger och för att inte tala om frukostarna! Den som inte gillar hotell frukost måste allt vara lite knäpp! Vi åt i alla fall tills vi storknade nu i helgen! MMM!
Musikalen såg vi i lördags kl 15. Den var väldigt proffsig gjord,sångerna var mäktiga och Freddy Mercury enorm. Men storyn va lite halvknäpp;) jaja en superkul upplevelse i alla fall! En av kvällarna åt vi på en mysig pizzeria och den andra kvällen käkade vi mongoliskt! Jag och Daniel hann med en runda på stan, en adventsmarknad, glögg och brända mandlar med:) Kort och gott gick det hela väldigt bra, vi lyckades hålla alla detaljer hemliga in till det sista och killarna verkade glada och nöjda!

Idag när jag kom hem gymmade jag med pappa och sen kom Daniels föräldrar hem hit till mamma på lite adventsfika-mysigt!

Här kommer bilder från helgen:

På vägen upp blev det julpyssel med pannkaksfolie!

Lite drama när vi skulle ta min "genväg" hem från pizzerian

En trötter och en stig-helmer, undrar vad rumänen som tog kortet tänkte?

musikaltime!

Hotellfrulle me like!

Hej hopp!

Publicerad 2010-11-22 23:46:47 i ,

Börjar bli van att åka tåg nu... Sedan jag skrev sist har jag hunnit vara i både Stockholm och Växsjö och varit hemma en dag därimellan. Stockholm var otroligt givande och roligt! Jag och Marcus (han som också ska åka som volontär till Spanien från Kungsbacka) begav oss tidigt i tisdags morse med Kungsbacka pendeln, i kållered blev vi stående p.ga tekniskt fel, vi missade tåget till stockholm, till slut var de tvugna att släppa ut oss... de kunde ju inte hålla oss instängda hela dagen. Vi fick klättra lite på spår och hjälpa lite tanter ur vagnarna innan vi kunde fånga en buss som gick en jättelåång omväg till Heden. Hoppade av på järntorget och åkte sedan till centralen där vi tog en snabbvisit i sj loungen innan vi satte oss på tåget mot hufudstaden. Vi kom i alla fall fram till slut. Det blev mycket snack på vägen upp, det är nästan skrämmande hur lika jag och Marcus är! Samma humor, samma tankesätt, ja det känns som vi har kännt varandra typ länge?
I Stockholm bodde vi iaf på Lidingö folkhögskola och hotell. God mat, fina rum 4/5 toasters. På kursen var vi 4 tjejer och 5 killar. Alla från olika delar av Sverige, jag och Marcus såg självklart till att representera västkusten på bästa sätt-som två goa gláa göteborgare! Vi hade många nyttiga föreläsningar- interkulturellt lärande bla. Vi gjorde teamwork övningar utomhus och fick även klättra upp i en elstolpe och hoppa ner från den (ja vi hade en sele på oss/bilder kommer) Allt som allt en väldigt lärorik och kul kurs!

Har ju faktiskt varit i Växsjö och hälsat på min kära Sara också! Hon bodde supermysigt och har lärt mig allt vad studentliv heter! Vi har shoppat, fikat, förfestat 21 pers på 25kvm, festat, slappat, promenerat, fikat lite till, lagat mat och pratat en massa! Det var jätteskoj att få se hur hon hade det och få en försmak på studentlivet, om jag nu kommer dit..?;) Bilder kommer på detta också, lovar! Men nu måste jag sova, ska upp till tandläkaren tidigt i morgon och sen ska jag förbi jobbstart för att skriva på avtalet inför Spanien!:) Natti natti

Växsjö pics:

15 timmar gör mig mör

Publicerad 2010-11-15 21:46:34 i ,

Hej hopp! Nu sitter jag och slappar framför datorn, kom nyss hem från stallet, jag och jenny hoppade lite i paddocken och sen hade jag lektion för en av mina elever. Idag är det min 7e dag i sträck jag har jobbat, varav 2 15 timmars pass. Jag är helt slutkörd. Men i morgon ska jag bege mig till huvudstaden för en avresekurs inför spanien! Det som står på shemat är teambuilding, interkulturellt lärande och föreläsningar om att vara volontär. Det ska bli kul!!! Men nu måste jag packa, ska ta lite bilder, lovar!

Härlig minisemester

Publicerad 2010-11-10 22:11:36 i ,

Å vad det har varit härligt att vara på minisemester i Oslo! Vi hälsade ju som sagt på Malin och Simon i deras fina lägenhet! Under dagen hann jag och Daniel besöka national muséet, se operan och fika på Karl Johan. PÅ kvällen spelade vi monopol allihopa - mysigt! På lördagen väntade överaskning för Daniels pappa som fyllde 50 vilket innebar övernattning på hotell, restaurangbesök och en del fitness bestånde av gym och spa. Verkligen en supertrevlig helg! Natten söndag till måndag sov jag över hos Malin då jag skulle åka med Daniels föräldrar hem till Göteborg. Vi hade en mysig kväll med tjejsnack och middag. Här kommer lite bilder från resan!

Oslo

Publicerad 2010-11-05 11:07:12 i ,

Hej där! Kl 12.16 går tåget som ska ta mig och Daniel från Arvika till Oslo:) Där ska vi hälsa på Daniels syster Malin och hennes kille Simon i deras lägenhet. På lördag och söndag har vi också lite saker plannerade men det skriver jag om senare! Idag fick jag följa med Daniel till gymmet där han brukar träna, vi pumpade armar, rygg och mage-härligt! Egentligen är jag inte så förtjust i träning på gym, har svårt att hitta motivation till varför jag ska stå och lyfta skrot när man kan göra nått roligare som att till exempel dansa... Om du gymmar, har du något tips hur man ska tänka? Hade varit kul och veta hur andra tänker. Igår hjälpte Daniel mig att fixa iordning layouten på bloggen, den är inte helt färdig än men jag tycker den ser bra ut! Vad tycker du? Skriver och lägger in lite bilder efter Oslo helgen, ha det så bra tills dess!

Arwiika

Publicerad 2010-11-04 10:04:08 i ,

Nu är jag och Daniel i lilla (men underbart mysiga) staden Arvika. Vi åkte upp i tisdags kväll och bor i hans stora etta:) Igår var vi i Simhallen och lekte, Arvikas simhall var ganska snarlik Kungsbackas, 25 meters bana, bastu och rutschbana! På kvällen kollade vi på tv och åt pannkakor:) I dag var vi uppe med tuppen, la in en tvätt och sprang en skiiitlång runda som Daniel påstod var 5 km men det tror jag inte på.. kändes som 7 minst! Nu snart ska vi i väg och va lite kulturella och gå på ett museum här i Arvika:P Det är stålande väder och jag mår toppen!
Här är en bild från Arvika i somras, Daniel brevid den fantastiskt vakra statyn på stora torget!