Annas händelser

Hej hopp!

Publicerad 2010-11-22 23:46:47 i ,

Börjar bli van att åka tåg nu... Sedan jag skrev sist har jag hunnit vara i både Stockholm och Växsjö och varit hemma en dag därimellan. Stockholm var otroligt givande och roligt! Jag och Marcus (han som också ska åka som volontär till Spanien från Kungsbacka) begav oss tidigt i tisdags morse med Kungsbacka pendeln, i kållered blev vi stående p.ga tekniskt fel, vi missade tåget till stockholm, till slut var de tvugna att släppa ut oss... de kunde ju inte hålla oss instängda hela dagen. Vi fick klättra lite på spår och hjälpa lite tanter ur vagnarna innan vi kunde fånga en buss som gick en jättelåång omväg till Heden. Hoppade av på järntorget och åkte sedan till centralen där vi tog en snabbvisit i sj loungen innan vi satte oss på tåget mot hufudstaden. Vi kom i alla fall fram till slut. Det blev mycket snack på vägen upp, det är nästan skrämmande hur lika jag och Marcus är! Samma humor, samma tankesätt, ja det känns som vi har kännt varandra typ länge?
I Stockholm bodde vi iaf på Lidingö folkhögskola och hotell. God mat, fina rum 4/5 toasters. På kursen var vi 4 tjejer och 5 killar. Alla från olika delar av Sverige, jag och Marcus såg självklart till att representera västkusten på bästa sätt-som två goa gláa göteborgare! Vi hade många nyttiga föreläsningar- interkulturellt lärande bla. Vi gjorde teamwork övningar utomhus och fick även klättra upp i en elstolpe och hoppa ner från den (ja vi hade en sele på oss/bilder kommer) Allt som allt en väldigt lärorik och kul kurs!

Har ju faktiskt varit i Växsjö och hälsat på min kära Sara också! Hon bodde supermysigt och har lärt mig allt vad studentliv heter! Vi har shoppat, fikat, förfestat 21 pers på 25kvm, festat, slappat, promenerat, fikat lite till, lagat mat och pratat en massa! Det var jätteskoj att få se hur hon hade det och få en försmak på studentlivet, om jag nu kommer dit..?;) Bilder kommer på detta också, lovar! Men nu måste jag sova, ska upp till tandläkaren tidigt i morgon och sen ska jag förbi jobbstart för att skriva på avtalet inför Spanien!:) Natti natti


Växsjö pics:

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela