Annas händelser

NU är jag påväg!

Publicerad 2010-10-28 23:11:37 i ,

Ja fast att jag inte vågar tro det riktigt än så har organisationen i Spanien blivit godkänd av Eu-kommisionen! Detta innebär att jag kommer åka ner i början av Januari (troligtvis den 10e) för att starta mitt halvår som volontär där. För er som inte riktigt har hängt med på vad jag ska göra så ska jag arbeta på ett aktivitets center för barn och vuxna med mental funktionsnedsättning. Jag kommer befinna mig i Zaragoza, en av Spaniens största städer. Klubben Atades bedriver olika "workshops" för deras medlemmar. Kolla in deras hemsida: http://www.atades.com/ En typisk vecka för mig kommer se ut så här:

Måndag: 19.00-20.00 Matlagning
Tisdag: 19.00-20.00 Latin dans 19.30-20.30 möte+ förberedelse av utflykter
Onsdag: 19.00-20.00 Dans/pyssel 19.30-20.30 kortfilm
Torsdag: 19.00-20.00 Radio
Fredag: 19.00-20.00 sammhällsorientering/foto
Lördag: 16.30-19.00 Förberedelser och utveckling av aktiviteter 19.00-20.00 blanding av alla aktiviteter/rast

Utöver detta kommer jag på mornarna ha 2 timmars språk undervisning. Jag är ledig Söndagar och en dag till i veckan.

Jag kommer få boende, mat, fickpeng, busskort och språkundervisning mot att jag jobbar. Väldigt bra alternativ av volontärjobb anser jag!

Jag har sökt den här EVS(european volontary service) tjänsten genom Jobbstart i Kungsbacka och det känns väldigt säkert att ha en mentor och en organistation i ryggen om något oväntat skulle inträffa. Det känns också skönt att slippa skriva det 40sidiga långa avtalet må jag säga..
Det här känns så kul och att få uppleva mitt mål som jag har haft så länge- att få bo, arbeta, tala och leva i Spanien känns underbart! Jag hoppas ni vill följa mig på min resa genom den här bloggen och att jag lyckas hålla er så uppdaterade som möjligt!

Nästa sak som händer är att jag ska träffa Marcus- en annan volontär som ska åka från kungsbacka på ett liknande uppdrag i Spanien, vi ska antagligen åka samtidigt i Januari men innan dess ska vi åka på gemensam avresekurs till Stockholm.

Men nu ska jag sova, natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela