Annas händelser

Att vara invandrare

Publicerad 2011-02-19 15:05:54 i ,

Att känna sig mindre värd för att man inte kan språket, att sitta i långa köer på kontor med folk från hela världen, att söka sig till andra i samma situation, att bli förknippad med kyla så fort man säger vart man är ifrån, att bli dömd utifrån vart du är ifrån och inte utifrån vem du är, att känna sig som en i gänget fast ändå inte, att vara liten men ändå stor, att vara ensam fast en i mängden, att vara precis som alla andra fast annorlunda, att vara vilsen fast på rätt väg, att vara borta fast hemma...

allt det här har jag upplevt, jag vet hur det är att vara en invandrare, någon som inte är härifrån. En erfarenhet jag inte visste om att jag skulle få uppleva, något jag inte var förberedd på. Men nu vet jag och det är en erfarenhet ingen kan ta ifrån mig. 

Kommentarer

Postat av: Kristin

Publicerad 2011-02-19 15:13:07

Vet hur det där känns, med ens blir avståndet hem väääldigt långt. Inte bara för att det rent geografiskt är långt, men för att det kulturellt är väldigt annorlunda.



Kommer aldrig mer döma invandrare som söker sig till sina egna... har heller aldrig varit mer svensk än jag är nu, just för att alla här ser mig som först och främst svensk. Men man vänjer sig :)



Kram från en annan kusin i exil ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela