Annas händelser

Jag har varit på Salsa!

Publicerad 2011-02-04 16:22:44 i ,

I onsdags gick jag med Felix för att prova på Salsa. Det var så kul!! De hålls gratis lektioner varje onsdag, torsdag och fredag på en bar i centrum som heter El sol. Först när jag kom dit och såg hur alla bara dansade helt improviserat blev jag lite rädd för de var hur bra som helst, jag har ju bara provat salsa i Sverige ett fåtal gånger tidigare.. Men när vi väl satte igång gick det bra! Jag är riktigt stolt över mig själv att jag hängde med så bra! Så nu har jag en hobby minst en dag i veckan här, kul!!

En annan väldigt rolig sak som hänt är att jag har fått låna hem en gitarr från klubben(jobbet)! En av de första frågorna jag ställde när jag kom hit var om de hade någon gitarr men min mentor sa att nej det fanns det inte. Men den som söker skall finna… eller vad det står i bibeln. Så sant som det var sagt stötte jag på hela tre gitarrer på klubben i går kväll! En helt funktionell med skinncase och allt, en helt trasig och en annan där det saknas en sträng som Martina ska ta och köpa strängar till. Så nu har vi två gitarrer här hemma! Jag är så lycklig! Tänk att man kan sakna en sak så mycket när man är borta som man inte alls uppskattar lika mycket när man är hemma. Idag är workshopsen inställda så vi ska bara ha ett litet möte med vår mentor idag, soft! Ikväll kommer Martinas kille hit över helgen, ska bli spännande att se vad det är för en filur! Idag har jag vart i telefonaffären igen och tagit tillbaka mitt gamla nummer. Jag kände att jag måste ha en mobil här i Spanien och jag har inte hittat något annat bolag som har bättre erbjudande. Så nu har jag mitt gamla nr igen: +34 633374777. Tyvärr kan jag inte skicka sms till Sverige men allting funkar här i Spanien, jag kan ringa till Sverige och ni kan ringa+ smsa mig så det får funka. Här kommer lite bilder på lägenheten så ni får se hur jag bor!


Mitt rum med utgång till terassen. Ser ni bilderna jag har hängt upp vid sängen?

Badrummet- helt ok!

Vardagsrummet, ser ni min dator det är här jag sitter för att kunna ha internet:)

Korridoren

Köket

Det är spanskt mysigt och absolut ett bra boende!

 

Kommentarer

Postat av: Siri

Publicerad 2011-02-05 13:51:55

Shiit det ser ju helnice ut!

Häftigt med salsa på riktigt:) du får lära mig när du kommer hem puss

Postat av: gustav

Publicerad 2011-02-06 22:59:44

det är ju hur fint som helst! haha duschen är lika stor som handfatet?! overkligt! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela