Annas händelser

lyxmat med volontärer

Publicerad 2011-02-14 21:21:24 i ,

Helgen har varit riktigt kul! I fredags var jag hos de 4 andra evs volontärerna här i Zaragoza(Martina har varit i Italien hela helgen p.ga studier). De 4 bor tillsammans och är Felix från Tyskland, Aude från Frankrike, Youlita från Polen och Gocge från Turkiet! I fredags kväll gjorde vi crepes! Det var så himla gott! Fyllde dem med nutella, banan, honung, socker och färsk frukt. Vi drack cider och pratade spanska med alla våra olika accenter till sent in på natten. Beslöt mig för att ligga över då jag ju bor på andra sidan stan. Morgonen därpå gjorde vi en kanonfrukost! Felix gick och köpte färskt bröd, vi gjorde en buffé av färsk frukt, kaffe(a la kvalite spanien!) och andra godsaker! MMM säger jag bara. Därefter begav sig hurtiga Anna och Felix för att se Exbo, ett ställe med byggnader från hela världen som byggdes år 2008, det var väldigt futuristiskt allting och temat var vatten. Jag var inte jätteimponerad men det var kul och ha sett det i alla fall! Sedan begav vi oss till universitet(typ en timmes gångväg men gick bra för det var soligt och skönt!) för att se en teaterföreställning! Vi mötte upp de andra från lägenheten och såg en mycket rolig och proffsig två manna föreställning!

Därefter gick jag hem för en sen lunch(var ju fortfarande mätt efter frukosten) och sen var det jobb och utflykt kl 16! Vi tog bussen med 32 deltagare, hamnade mitt i ett karnevalståg på huvudgatan och var tvungna att tränga oss igenom folmassorna med vår grupp(något som aldrig skulle hänt i Sverige tror jag, men det var kul!) Sen såg vi en fotoutställning, mycket bra! Därefter blev det baren! Vi kom dit och de hade fixat allting jättebra, dj, chips och läsk i baren. Det var så nära "normalt" det kunde bli och det gillade jag. Vi dansade konstant i 2h och alla var superglada. Efter sista danstävlingen var det dags att möta upp föräldrarna på plaza España, påvägen dit klagade alla... jag känner inte mina fötter, jag är helt slut.. så söta! Men det var riktigt kul och faktiskt helt okej plannerat också så jag var nöjd! Efter blev det tapas med några av tjejledarna från klubben, det var trevligt:)

På söndagen var det ännu en gratis teater, så jag och Felix passade på. Den var också väldigt proffsig och väckte starka känslor, vilket ju en bra teater ska göra. Efter teatern gjorde vi en superlyckad lasagne hemma hos mig, sen blev det en glass i solen på våran lilla mini plaza vi har här i vårt område. En lyckad helg med mycket frestelser helt enkelt, mmmmm!

Crepes på G!

Besök i Exbo

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela