Annas händelser

Spanska lektioner

Publicerad 2011-02-10 14:04:03 i ,

I tisdags fick jag reda på provet, jag hamnade i.... nivel basico! Jag trodde det var ett skämt.. jättepinsamt att jag hade stått och sagt till Felix och Aude att lalala jag har läst spanska i 7 år... men jag hamnar i bas nivån! Jag var riktigt deppig och det kändes som ett stort misslyckande. Men så idag när jag skulle gå för att hämta mitt material frågar jag.. om jag tror att jag har hamnat i fel grupp, är det möjligt att byta då? Hon i disken säger att det är högst ovanligt med byten och att i fall jag vill byta så är det nog bäst jag går och frågar innan hon ger mig material till fel kurs.. svensk som jag är tänker jag... nej men det kanske inte är för lätt för mig i basico, jag ska nog prova innan jag säger nått, förlåt för att jag störde/finns typ.

Men hon lyckas övertala mig att gå och knacka på espanol kontoret(det var en rätt skräckingivande dörr och jag rabblade artiga inledningsfraser hela vägen dit) När jag till slut får komma in på kontoret plockar mannen upp mitt prov och säger: men det här var ju fel och det här var ju fel.. och jag tänker gud vad pinsamt jag har kommit hit bara för att få veta att jag verkligen var såå dålig. Men det var inte jag som hade gjort fel det var den som rättade!! Jag hade fått ett bra resultat! Jag hamande i den högsta intermedio gruppen, steget under avancerad! Allting känns mycket bättre nu, när jag vet att jag faktiskt inte är nivel basico, även om jag visste det innan också känns det bättre att ha det på papper:) Så från och med måndag kommer jag läsa mån-tor 11.30-13.45. Det ska bli kul att komma igång med någon aktivitet på dagen och känna att språket får en back up. Tack kvinnan i disken som övertalade mig att prata med någon innan alltihop började!

Kommentarer

Postat av: Julia

Publicerad 2011-02-10 18:43:20

Glom allt det dar med jantelagen och svensk!!

Har klagar vi pà allt och fàr det att handa!!

Du kommer klara kursen gallant ska du se ;-)

Postat av: farfar

Publicerad 2011-02-11 12:32:47

Anna!

Många hälsningar från farfar. Det är intressant att läsa om dina äventyr. Din stora glädje smittar av sig på mig. Motgångar tar inte bort glädjen, det ger bara mer energi.

Hönökram!

Postat av: Anna

Publicerad 2011-02-12 07:49:35

Hej vännen :) kan bara instäma! Det är verkligen kul att höra om vad som händer dig på dagarna :) mamma berättade att du hade ringt på skype, men som sakt satt hon vid datan och hoppa upp i taket av rädsla när datan börja tjuta ;) hahah IDAG åker jag med kyrkan upp till Hovis, kommer kännas så tomt utan dig och AngElin! Kommertillbaka på Onsdag. Som du vet hoppade jag clearound på krk i söndags. Första rundan gick stigbygeln sönder så fick avbryta, sen andra rundan på 70 cm fick vi ett nerslag och sen vägra hon på sista :/ men är nöjd ändå! OCH VET DU MER AHHHHHHHHHH JAG KOM VIDARE TILL PLIKTVERKET!!!! Så ska dit 1-2 mars i kristianstad, iq test, samtal med pyskolog och polis, hälsokontroll samt en uppsattsskrivning! :D är sååå glad, jossan kom också med men hon ska dit 3-4 ;) saknar dig massvis men vi hörs av när jag kommer hem :) kram kram <3

Postat av: Anna

Publicerad 2011-02-12 07:50:52

Hej vännen :) kan bara instäma! Det är verkligen kul att höra om vad som händer dig på dagarna :) mamma berättade att du hade ringt på skype, men som sakt satt hon vid datan och hoppa upp i taket av rädsla när datan börja tjuta ;) hahah IDAG åker jag med kyrkan upp till Hovis, kommer kännas så tomt utan dig och AngElin! Kommertillbaka på Onsdag. Som du vet hoppade jag clearound på krk i söndags. Första rundan gick stigbygeln sönder så fick avbryta, sen andra rundan på 70 cm fick vi ett nerslag och sen vägra hon på sista :/ men är nöjd ändå! OCH VET DU MER AHHHHHHHHHH JAG KOM VIDARE TILL PLIKTVERKET!!!! Så ska dit 1-2 mars i kristianstad, iq test, samtal med pyskolog och polis, hälsokontroll samt en uppsattsskrivning! :D är sååå glad, jossan kom också med men hon ska dit 3-4 ;) saknar dig massvis men vi hörs av när jag kommer hem :) kram kram <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela