Annas händelser

En uppdatering!

Publicerad 2011-01-23 18:09:02 i ,

 Jag befinner mig nu i Zaragoza! Varför jag inte skrivit tidigare är för att vi inte haft Internet. Oj oj jag har så mycket att berätta. Men ska försöka göra en resumé: Resan hit gick bra, nästan för lätt.. allt flöt på bra, jag glömde ingenting, julia mötte mig i Barcelona som hon skulle och allt var bara kanon! Vi gick på stan, åt lunch, satt och solade vid Plaza Cataluña. Hon visade mig massor av saker i Barcelona. Det var så kul att gå med någon som känner till stan! I tisdags bar det av till Zaragoza. Bussresa 3,5h men det gick fint, skrev i min resedagbok, lyssnade på musik och lite sånt. När jag kom fram var det ingen där? Jag blev lite(ganska mycket) orolig. Jag gick runt på den gigantiska stationen och letade efter min mentor (som jag bara sett på bild en gång). Det gick inte så bra så jag ringde numret jag hade fått till honom. Inget svar. Men efter ett tag ringer han upp mig och frågar vart jag är. Till slut hittar vi varandra och han har med sig min Italienska rumskompis. De hade skrivit en skylt där det stod: Välkommen Anna, nice to meet you! J (Min mentor kallas Chema och är snäll!)

Vi åkte bil runt stan och de visade oss olika saker. Vi fick se våran lägenhet, mycket bra för att vara spansk! Det är en trea. Varsitt rum, badrum, kök och vardagsrum. Den är möblerad så vi har tv, skrivbord och allt. Det enda vi inte har är internet. Nu har vi lite internet men det fungerar ganska dåligt.. vi har pratat med en granne på tredje våningen(vi bor på första) som har gett oss sitt lösen. För Martina fungerar det hyfsat men för mig knappt. Vi har sagt att vi ska betala honom om det fungerar men vi får se..

Klubben, där de funktionshindrade är, är väldigt fin! Ledarna är också jättegoa! De är väldigt lika mig faktiskt. Glada, spralliga och kompisar med deltagarna. Vi har varit med på lite olika workshops och igår Lördag var det ”öppen klubb” De gjorde en show med massa olika sång och dansnummer! Efteråt var det disco! Alla är verkligen superhärliga. De är inte rädda för att prata med mig eller Martina, även om det kan vara svårt att förstå dem ibland. De olika workshopsen de har är: matlagning, radio, datorkunskap, dans, pyssel mm. Alla vi har varit med på hittills har varit kul! Känns inte som jobb direkt, jag tycker ju också det är kul att vara där!

 Jag och Martina har varit nere i centrum en gång, det är stort! Den största byggnaden heter Pilar och är jättevacker! Det är massor av fontäner framför, jättefint!


Här är Martina på en av de gågatorna i stan!



Även om det är soligt är det faktiskt väldigt kallt! 2 grader men när det blåser är det skitkallt. Men är man i lä i solen är det skönt!

Kommentarer

Postat av: Mormor o morfar

Publicerad 2011-01-25 15:18:56

Postat av: Mormor o morfar

Publicerad 2011-01-25 15:20:39

Å va skönt att höra av dej. Ser att du trivs och har det bra. Vi kommer att följa din blogg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela