Annas händelser

En vecka att minnas

Publicerad 2011-01-31 12:50:54 i ,

 Nu är jag hemkommen från ankomstkursen för alla volontärer som befinner sig i Spanien! Det har varit en helt underbart, fantastisk, galen, utmanande, spännande och framför allt en så himla rolig vecka! Jag har träffat personer från hela världen. Det har varit intensivt och inte så mycket sömn, jag har pratat svenska, engelska och spanska på samma gång ;) Jag har aldrig riktigt varit insatt i det där med interkulturellt utbyte men nu förstår jag verkligen hur fantastiskt det är! Jag ville aldrig att veckan skulle ta slut! Jag ville lära mig allt om alla! 

Vi hade olika lektioner i språk, konfliktlösning, interkulturellt lärande mm. Vi gjorde en utflykt till nationalparken i Extremadura, helt underbart! Såg gamar och underbara vyer. Vi gjorde en vandring längs med en gammal tågbana och gick genom en mörk lång tunnel, spännande! En av kvällarna hade vi maskerad och en annan interkulturell kväll. De andra kvällarna hängde vi på bybaren och röjde ända tills gryningen! Det här är en väldigt kort sammanfattning av en av de bästa veckorna i mitt liv, jag har fått så många nya vänner och fina minnen!

Här är Jag, min Örebroska vän Betty och några fina berg!

Här är hela gänget när vi är på besök i Nationalparken Montefrague!
Jag och Yasmin(Österike) påväg upp mot borgen på toppen, det sluttar en del som ni ser:)


Det var ganska högt jag lovar!




Carneval!

Jag blev den coolaste dansande nunnan för kvällen;) 

Jag och kära Marcus efter ett klädbyte!

En annan utflykt


El túnel

Jag och min Buddy Paulo från Portugal

Spansk matlagning på G!

uteliv

Den här bilden får avsluta, på mig och Saru från Indien. En kille med ett hjärta av guld

Nu har jag vänner över hela Spanien att besöka och sen också över hela värlen:)

Kommentarer

Postat av: Moster på vischan

Publicerad 2011-01-31 20:55:27

Vilka vyer!!!!! Kul att följa dej ute i världen. Hoppas din Spanienvistelse fortsätter att vara så toppenbra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela