Annas händelser

Sydkusten baby!

Publicerad 2011-06-26 11:24:11 i ,

Det har hänt så mycket men ska försöka göra en uppdatering innan jag beger mig till Madrid i morgon för att sedan flyga hem på fredag... börjar med ett inlägg jag skrev när jag kom hem från Andalucia!


I tisdags flög jag till Malaga. Därifrån tog jag bussen till Marbella, mkt turister och jag hörde svenska på gatorna, underbar strand dock. Nästa dag bar det av till Gibraltar där jag mötte min kära vän Anna från London. Vi upplevde den konstiga engelska kolonin och var uppe på berget för en fantastisk vy och lite apande. Drog vidare till Cadiz för sitesing och playa! Tog en båttur till Santa la cruz och gick runt i fiskebyn och åt en härlig lunch! På kvällen bar det vidare till Sevilla och två nätter på ett väldigt nice hostal, pool och fullproppat med amerikanska backpackare. Vi såg stan och gick på riktig flamenco show!
I söndags var resandet över för Anna men jag begav mig till underbart vackra Cordoba! vilken stad! såg även mitt livs bästa hästuppvisning på kvällen. Efter det blev det två nätter I Sevilla för att flyga tillbaka till lite svalare temperaturer i Zaragoza i dag på morgonen. Har varit en väldigt intensiv och varm vecka men är så nöjd och glad att jag till slut gjorde den här resan! Anna och jag hade värkligen superkul ihop och nu är jag inte alls rädd för att resa ensam längre, har mött så mycket härliga människor!

I Gibraltar träffade jag Anna, Marocko skymtar i bakgrunden.


Api api



Cadiz!



PÅ marknad i fiskebyn


Flamenco i Sevilla


Hästshow i Cordoba


Pl. España Seville


Träffade härliga människor när jag var på äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela