Annas händelser

Midterm

Publicerad 2011-03-28 18:40:05 i ,

Nästan 120 personer, ett center i en liten by utanför Malaga, 2,5 superintesiva dagar och i princip ingen sömn. Det tror jag är en bra sammanfattning på min mitterminskurs jag haft i veckan. Det har varit så kul men väldigt intensivt! Tydligen hade de kortat ner kursen från 3 till 2 dagar så det var därför det var så himla speckat. Vi blev indelade i smågrupper och hade olika "klasser" där vi analyserade och utvärderade våra projekt på olika sätt. Vi åt och fikade 5 ggr om dagen och kvällarna bestod av kvällsprogram, partaj och gitarr och sång! Som jag har saknat att musicera med andra! Riktigt kul!
Kursen gav mig väldigt mycket och jag har förstått att jag är lyckligt lottad i mitt projekt då jag har en väldigt bra mentor, jobbar endast 2-3h/dag, har superbra spanskaklasser och ett bra boende. De fanns de som hade de värre! Hade hoppas på lite mer tid till att lära känna mer folk men överlag var det en rolig och givande kurs! I tisdags drog jag på mig en fruktansvärd förkylning och har inte blivit av med den än, hostar, täppt och har ont i halsen :( och för två veckor sedan var jag magsjuk.. det är inte kul när man inte kan känna sig 100%! Men jag gjorde vad jag kunde på kursen och får kurera mig nu istället;)

Volontärer alla med olika nationaliteter men alla är vi volontärer i Spanien.



Jag och min mentór Chema på vårfesten.

Jag och Wojtek lirar och drar igång allsång=)


Åt gjorde vi i mängder, här är buffén innan vårfesten..



Jag och Julita, (min vän här från Zaragoza) Sista kvällen på Paco´s vi partade och dansade till sent.. och dagen
efter begav jag och Maite oss till Granada..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela