Annas händelser

Tårar för inget..

Publicerad 2011-03-08 21:23:34 i ,

Nu är jag på botten, har svårt att tänka mig att det kan bli mycket värre just nu.. har en otrolig hemlängtan, en känsla som jag tidigare aldrig upplevt på det här sättet. Jag menar när jag tänker efter har jag aldrig varit ifrån familj, vänner, Daniel eller hästar mer än två veckor tidigare. Och då har det varit på typ konfirmandläger, där man varit omringad av glada människor och alltid haft någon man kunnat prata med. Jag känner mig så ensam och det hjälper ju inte att det inte känns hundra här hemma, stelt och kyligt är orden... Jag saknar alla och allt som har med Sverige att göra. Jag förstår hur bra man har det hemma, för det är sant. Skulle göra mycket för att få sova en natt i min egen säng. Nu kan det väl inte bli mycket värre tänker ni? Jo för jag har kräksjuka… Ingen som kan pyssla om mig och typ ingen mat i kylen.. ensam och mår skit, har inte fått behålla någon mat och kan knappt stå på benen. Men värre blir det för vi har inget varmvatten, varmvattenberedaren gick sönder i torsdags och det betyder ingen dusch för min del. Så det är så nuläget ser ut och jag börjar gråta för ingenting.

Jag säger bara tacka vet jag skype, om jag inte hade haft det hade det varit för jobbigt. Har pratat med mamma, pappa och Jenny idag och de är underbara, jag älskar er verkligen även om jag kanske inte alltid visat det där hemma. Om 21 dagar kommer Daniel och jag räknar sekunderna till dess..

Kommentarer

Postat av: Kristin

Publicerad 2011-03-09 15:49:04

Hade en liknande runda förra hösten (fast jag hade bara influensa och för min del hade jag vatten om dagen men inget om nätterna) Jag har haft ganska många insikter om att livet verkligen är mitt eget, dvs, om jag inte fyller det med människor blir det ensamt. Men det är också när det är extra jobbigt och ensamt som man lär sig leva med det, och kommer starkare ur det hela. Solen skiner inte alltid även om man fullföljer sin allra soligaste dröm...



Och ensam är man ju faktiskt aldrig, man bara loggar in på facebook eller skype eller lyfter luren, så finns där alltid någon därhemma som längtar ihjäl sig efter en.



Kram och krya på dig!!

Postat av: faster

Publicerad 2011-03-09 17:46:39

Stackars liten! Det är väl aldrig man känner sej så eländig som när man har spysjuka. Och så är du ensam också. Kan trösta dej med att vinterkräksjuka grasserar hej vilt i Sverige också. Ulf ligger idag och antar resten av familjen får det allt eftersom.

Ett gott råd! Ha alltid vatten i kylet!

Hoppas du mår bättre idag.

Kram

Postat av: Jeanette

Publicerad 2011-03-09 19:26:49

Stackars dig! Vi tänker på dig jättemycket. Vilken trevlig blogg du har urproffsig. Hoppas att du kryar på dig snart och att varmvattnet kommer tillbaka. Du får väl be rumskompisen att mata dig med avslagen cocacola. Många kramar. Mats hälsar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela