Annas händelser

Valencia och las fallas

Publicerad 2011-03-27 14:15:33 i ,

Trängas med folk i el carmen. Sol och glass i solen.

Detta är en falla! Det fanns en i varje gathörn, alla med olika stilar och budskap. I slutet på veckan bränns alla och flera miljoner går upp i rök.Traditionen började med att folket ställde ut sina gamla möbler och byggde högar och brände de och firade under tiden. Samtidigt är det en vårfest. Mycket smällare för att skrämma iväg vintern.


På fredagen åkte vi ut till stranden för att njuta av solen och komma ifrån stan, superhärligt!


Nit del foc, kan bara säga Gp;s fyrverkeri på nyår är en droppe i havet om du jämför med det här. Helt outstanding.

Nadine träffade jag under fredagskvällen som jag tidigare lärt känna i Huesca(när alla volontärer i Aragon hade träff)hon bodde hos några andra Evs volontärer i Valencia som Uwe också kände, världen är liten säger jag bara!

Jag och Uwe vid Museo del art och opera huset


Här tänder de en falla med raketer! Brandmännen var väl behövda när delar av fallan hamnade på elledningar mm!


Den här vyn får avsluta, jag och Nadine var uppe i torre de Bimaclet och såg hela Valencia. Den här resan var mycket speciell, jag reste själv och det var jobbigt ibland men jag den lärde och stärkte mig mycket. Valencia kan jag verkligen rekomendera! Jag blev kär i staden och det är ett ställe vart jag lätt skulle kunna tänka mig spendera en del tid i framtiden.




Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2011-03-27 19:10:32

Hej min kärar vän :)

Vilka fina bilder du har tagit! Hoppas att allt är bra och fint med dig. Här hemma är det fint, tor, fre och lördagen var jätte fina med idag har det regnat snö. Igår hade jag min tjej middag och det car super trevligt. Vi var 8 st och sen var det bara jag och Carro P. som gick ut. I götet träffade vi några från Bernadotte och dansa som galningar. Saknade dig såååååå där hemma och även nu :) Idag har jag varit och kollat på Angelica när hon tävlade på Nordhalland. Hon kom 2a i 110 cm. :D as kul att titta på. Hon flyttar snart ner till Skåne för att jobba på ett hoppstall. Elin ska jobba på ett stall i frillesås och sen jobba lite på Sibylla eller något annat ställe. Dom sa nämligen upp sig för ca 2 veckor sedan. Nu har jag också sök in till lite ställen på studera, men hoppas ju på polisen som jag som sakt får svar på vid midsommar.

Nu har du fått lite SWEDEN info, men det "största" och hemskaste nyheten kommer nu. Du vet Nicolina Hansson, hon har ju en ponny, och i fredags så stegrade den (tror att det var hemma på på gården) slår över, Nico får hästen på sig och bryter ryggen på två ställen. Tydligen bara 5mm från att bli förlamad.Hon kommer troligtvis att bli helt återställd men det kommer ju ta ett tag som man förstår. Hon ligger på Sahlgrenska nu. Fy fasiken vad hemskt va?! Att olyckor kan hända så plötsligt! :/ USH!

Hur som helst så SAKNAR JAG DIG! <3 vi hörs snart pussar och kramar ANNA

Postat av: Anna

Publicerad 2011-03-27 19:10:52

Hej min kärar vän :)

Vilka fina bilder du har tagit! Hoppas att allt är bra och fint med dig. Här hemma är det fint, tor, fre och lördagen var jätte fina med idag har det regnat snö. Igår hade jag min tjej middag och det car super trevligt. Vi var 8 st och sen var det bara jag och Carro P. som gick ut. I götet träffade vi några från Bernadotte och dansa som galningar. Saknade dig såååååå där hemma och även nu :) Idag har jag varit och kollat på Angelica när hon tävlade på Nordhalland. Hon kom 2a i 110 cm. :D as kul att titta på. Hon flyttar snart ner till Skåne för att jobba på ett hoppstall. Elin ska jobba på ett stall i frillesås och sen jobba lite på Sibylla eller något annat ställe. Dom sa nämligen upp sig för ca 2 veckor sedan. Nu har jag också sök in till lite ställen på studera, men hoppas ju på polisen som jag som sakt får svar på vid midsommar.

Nu har du fått lite SWEDEN info, men det "största" och hemskaste nyheten kommer nu. Du vet Nicolina Hansson, hon har ju en ponny, och i fredags så stegrade den (tror att det var hemma på på gården) slår över, Nico får hästen på sig och bryter ryggen på två ställen. Tydligen bara 5mm från att bli förlamad.Hon kommer troligtvis att bli helt återställd men det kommer ju ta ett tag som man förstår. Hon ligger på Sahlgrenska nu. Fy fasiken vad hemskt va?! Att olyckor kan hända så plötsligt! :/ USH!

Hur som helst så SAKNAR JAG DIG! <3 vi hörs snart pussar och kramar ANNA

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela