Annas händelser

Tiden går fort när man har roligt!

Publicerad 2011-05-06 14:41:01 i ,

Det är verkligen så jag känner just nu.. tiden springer iväg och jag inser att jag bara har sju helger kvar i Spanien. Varav en ingen är helt tom...  besök av pappa, julia, avslutningen på jobbet, mezcodansa, en resa till playan med Cindy och Lena, läger med jobbet, avslutningsmiddag och utvärdering. Nu händer det saker vaje dag och jag njuter!
Igår var jag på studiebesök hos Julita och Felix två av de andra europavolontärerna här i Zaragoza för att se hur de arbetar. De arbetar med mentala sjukdomar så som skitzofreni och liknande, det var väldigt intressant att se deras arbete och jag höll också ett föredrag om Sverige på en av deras workshops; "vi reser". Det återstår ett besök hos Aude och Gökge för att se deras arbete med invandrare. 
I dag höll jag engelskalektion och därefter var det dans som gällde, just nu håller vi på att lära oss Meruengue! Mueve tu caderas!
Sedan sist jag skrev har jag ju hunnit resa i norr och haft besök av mamma och Jenny. Båda upplevelserna gav mig ny energi och tillät även en hel del njutning i form av sol och god mat!

I Pamplonas grönska. Med dessa damer var jag på resande fot under påskveckan!


Underbara San sebastian med sin historiska stadsdel och härliga strand! På hostalet trivdes vi bra med att vakna till reagge, spela gitarr och umgås med nyfunna vänner från b.la Australien!



Råare och tuffare var både staden och vädret i Bilbao, och vi försod att vi befann oss i baskien.
 

Med mamma och Jenny blev det shopping i stora lass och även turistande i Zaragoza. Vi besökte rastro en stor marknad( dit det defenitivt blir fler turer!). Vi solade i parken, de var med mig på jobbet och vi åt gott! 

Vi är allt lite lika jag och min syster ibland...


Framför Pilar



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela